
des de
la nostra
mirada
des de
la nostra
mirada
AVENÇ
TOT
El dia a dia des de la nostra mirada
Free thinking space
Tornem el 6 d'octubre!
Som l'escola dels somriures!

Editorial
El joc dels límits
Saps què passa? Doncs que no vivim sols. Estem, meravellosament, envoltats per amigues i amics, germans i germanes, pares, mares, cosines i cosins, veïns i veïnes... Al ser tantes i tants necessitem d'unes normes que ens permetin conviure positivament, sense gaires conflictes. Com que totes i tots som diferents i tenim diferents interessos, a voltes, ens hem de posar d'acord, arribar a pactes per tal que puguem seguir compartint espais i moments amb un somriure a la cara. Aquesta és la clau del límit. Cal saber escoltar i imaginar què pensa l'altre abans de tirar pel dret.
I no acaba aquí la cosa, no! Vols un consell? És important que els altres sàpiguen quins són els teus límits. Si ho fas els facilites la feina. Creu-me.
A vegades no calen paraules per posar un límit. Les persones aprenem a ser-ho gràcies a tot el que veiem al nostre voltant. D'això s'anomena ser model. Tu has de ser un bon model pels altres. És la millor manera de protegir-te, si ho has de fer, d'aquells que no n'entenen de límits.
Ja acabo. Només dir-te que els límits els has de posar tu, però quan ho facis, mira de reüll els límits que posen els altres. A partir d'aquí tot ha de ser més fàcil. La clau? El respecte. Respecta i fes que et respectin. No riguis d'allò que saps que no fa gràcia, accepta com t'agrada que t'acceptin. I, per cert... Si veus, en algun moment, que algú està patint per la manca de límits d'un altre, no callis. El teu silenci no ajuda. Al final cal que aprenguis el que és just i allò que, malauradament, no ho és.
Estima el límit.
Avui voldria demanar-te disculpes. Sí. Ho haig de fer tot i que segueixo creient profundament en el meu primer discurs.
Recordes quan et vaig dir que no et posessis límits? Que lluitessis per allò que volies sense por a caure i a aixecar-te? Ho recordes?
Doncs en això hi crec. Fes-ho.
Fa dies, però, que et vull parlar sobre les diferents tipologies dels límits. Sí. N'he fet un llistat. El vols veure?
Hi ha límits que et poses tu mateix. El límit del respecte als altres, a no avançar si haig de trepitjar algú, el límit de no riure's de ningú si no ho vol, el límit d'acceptar el que ens diu el pare, o la mare, o la mestra...
Hi ha límits que no t'agradaran ni entendràs en aquest moment, però et ben prometo que en el futur ho faràs. Son els límits que no ens agraden. I no ens agraden, especialment, quan volem fer una cosa i algú més gran que nosaltres, ens diu que és millor que no ho fem.
Aquests límits sovint ens fan enfadar i, inclús, per mostrar-nos-hi en contra, fem alguna que altra rebequeria. Però saps què passa?
que aquests són els límits que ens fan créixer. Ens fan aprendre que hi ha coses que es poden fer i d'altres que no.

El passat 15 de febrer va ser el dia internacional de les dones i nenes científiques i per celebrar-lo ens va visitar als alumnes de 1r d’ESO l’Alba Llop, mare d’escola i científica de la Vall d’Hebron.
No us perdeu el vídeo resum que us hem preparat!
Gràcies, Alba, per la teva disponibilitat i per ser un model per a totes nosaltres!
Seguim!
#100
tífiques!
AvSPORTS
Notícies!

La secció d'hanbol visita el Palau Blaugrana!


El Dimecres 22 de Febrer la secció d'Handbol de l'AVENÇ va assistir a un partit del màxim nivell europeu entre el FC Barcelona Lassa i el Pick Szeged hungarès.
Van gaudir de grans jugades, gols i aturades amb els seus companys d'esport i entrenadors. A més es van poder fer una fotografia amb el FCB d'Handbol i van sortir a la Dance CAM del Palau Blaugrana. Handbol Avenç som famosos!.
No us perdeu el vídeo!
La secció de natació competeix a un gran nivell!
El passat diumenge 26 de Febrer una delegació de 12 nedadors i nedadores de l'Avenç va participar al campionat de Natació de Sant Cugat representant l'escola.
Va ser una tarda fantàstica a la Piscina Municipal de La Zona Esportiva Rambla del Celler, compartint la passió per la natació i competint amb altres escoles de la nostra ciutat, amb molt bones marques.
Altres alumnes de l'escola van participar representant altres clubs de natació del Vallès. Felicitats a tots i totes!
Destaquem la Sira M. de 1r de primària que va quedar campiona amb el millor temps de la seva edat a la modalitat de braça (braça), i en Tomàs N. de 6è que també va fer podi en dues ocasions (braça /crol).
L'equip de relleus mixt de 4t (Maria S., Daniela D., Ton R. i Aleix N.) va quedar campió i el de 6è (Bruna M., Adriana D., Dídac S. i Tomàs N.) sots-campió, en les seves respectives categories.
La Laia G. única participant de 5è, en Biel M. i en Dídac S. de 6è, van fer molt bon paper a la modalitat d'esquena. La modalitat més complicada.
Visca la natació i visca l'esport AVENÇ!
No us perdeu el vídeo!




Territori infantil!
Juguem amb la neu!
No podem dir que hagi estat una gran nevada...però el que està clar és que amb poca cosa som capaces de passar-nos-ho bé i gaudir!!!
Així ho hem fet i així us ho ensenyem!!!
Gaudiu, també, vosaltres!




TOTAVENÇ
PODCAST
EPISODE 3
Follow more fascinating dreams (and nightmares!) in our new podcast of this series.

Arriben nous podcast fets pels nois i noies de l'ESO!
Aquesta setmana....
I had a dream!
Jana Perramón
Gina Abella

Èxit rotund de participació!
XOCOLATADA SOLIDÀRIA
AFA ESCOLA AVENÇ
Mireu el vídeo que ens ha preparat l'AFA!
2889 €!
"The show must go on"
El Divendres 24 de Febrer els grups de Combo de l'Escola de Música de l'Avenç van fer un concert excepcional a l'auditori.
Aquests grups musicals formats per diferents instruments com bateria, guitarra elèctrica, baix, pianos, flauta i veu, van tocar cançons rock davant de familiars i amics, que van vibrar d'allò més seguint el ritme de la música.
Els nens i nenes de tallers de músics, els més petits de l'Escola de música, van poder assistir al concert per admirar el gran talent musical dels més grans.
...i encara queden més concerts. "The show must go on"...
Concert dels grups de combo de l'Avenç!
Unplugged
Unplugged
Quan la música té futur!
Fa uns quant anys va sortir a escena la Beth Rodergas. Coneguda cantant amb un estil diferencial i amb una veu càlida i propera.
La nostra Bet no porta H però estem segurs que triomfarà tocant el piano! Gràcies crack!

La màgia del
7

Aquesta setmana els nens i nenes de 5 anys han descobert que fent un truc de màgia podem aprendre la descomposició del número 7. Sabíeu que les dues cares oposades d’un dau sempre sumen aquest número? Només es necessita un dau i practicar, vinga som-hi!


Un nou repte que ens apropa !
Els dibuixos digitals de l'Ivan
Aquesta setmana, l'Ivan ens fa arribar aquest dibuix espectacular!
"Cuina rústica"
Un bodegó fet amb mil detalls i molta creativitat.
Gràcies Ivan!
